
Rządowy Program Rodzina 800+ to systemowe wsparcie polskich rodzin
800 zł na każde dziecko w rodzinie, co miesiąc, do ukończenia 18 roku życia, niezależnie od wysokości dochodów (szczegóły tutaj). Od 1 lutego 2025 r. ruszył kolejny nabór wniosków o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego na nowy okres świadczeniowy, który trwa od 1 czerwca 2025 r. do 31 maja 2026 r.
Ważne!
Aby uzyskać prawo do świadczenia wychowawczego na nowy okres, który rozpocznie się 1 czerwca 2025 r., wnioski można składać do ZUS już od 1 lutego 2025 r., wyłącznie przez internet, za pośrednictwem:
- portalu PUE ZUS
- portalu Ministerstwa Rodziny Emp@tia
- bankowości internetowej
- aplikacji mobilnej mZUS.
Rola banku
Bank umożliwia Ci złożenie wniosku Rodzina 800+ online w serwisie internetowym. Nie możesz złożyć wniosku w oddziale.
Wysłany wniosek Rodzina 800+ możesz pobrać tylko raz, od razu po jego wysłaniu, w ramach tej samej sesji logowania. Bank nie weryfikuje formalnie i merytorycznie danych podanych we wniosku oraz załączników. Bank nie ma też informacji na temat dalszej obsługi wniosku przez ZUS. Wniosek oraz załączniki są usuwane z serwerów banku bezpowrotnie po wysłaniu do systemu informatycznego ZUS.
Proces otrzymania świadczenia
Bank: Wypełniasz wniosek Rodzina 800+ online w systemie bankowości internetowej banku,
ZUS: na wskazany we wniosku adres e-mail otrzymujesz Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) swojego wniosku.
Po rozpatrzeniu wniosku i przyznaniu świadczenia wychowawczego, otrzymujesz co miesiąc wypłatę świadczenia wychowawczego w ramach Programu Rodzina 800+.
Informacje o programie znajdziesz na www.zus.pl
Jak wypełnić wniosek “Rodzina 800+” w systemie bankowości elektronicznej banku?
- Zaloguj się do bankowości elektronicznej banku ⇒ Internet Banking
- wniosek o ustalenie prawa do świadczenia można znaleźć po zalogowaniu się do systemu bankowości elektronicznej banku na rachunek indywidualny, w zakładce “Świadczenia” wybrać zakładkę E-Urząd, następnie “Złóż wniosek Rodzina 800+”,
- wniosek składa się we własnym imieniu. Nie ma możliwości złożenia wniosku w imieniu innej osoby,
- przed wysłaniem wniosku zapoznaj się z informacjami o programie “Rodzina 800+” na stronie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej
- jeżeli do wniosku załączasz dokumenty to przygotuj wcześniej ich skany (dopuszczalne formaty załączników: PNG, JPG lub PDF),
- w przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących wypełnienia wniosku, zapoznaj się z informacjami na stronie ZUS.
Gdzie otrzymasz pomoc w sprawie świadczenia?
- więcej informacji o programie znajdziesz na stronie ZUS,
- pod numerem specjalnej infolinii 22 290 55 00 (czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 –00),
- w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl,
- we wszystkich placówkach ZUS oraz podczas e-wizyty w ZUS.
Zgłaszanie reklamacji
Reklamacje do wniosku 800+, w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:
- w banku – jeżeli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości elektronicznej banku, etapu rejestracji wniosku w systemie internetowym banku oraz jego wysłania;
- do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – jeżeli dotyczą obsługi złożonego wniosku po jego wysłaniu do ZUS oraz oraz wypłaty świadczenia.