Bankowość mobilna – Interfejs mobilny Internet Bankingu
Zachęcamy do korzystanie z Interfejsu Mobilnego, programu Internet Banking, który umożliwia obsługę rachunków na urządzeniach mobilnych (smartfony, tablety) połączonych z siecią Internet.
Wersja mobilna usługi Internet Banking to rozwiązanie, które umożliwia obsługę rachunków bankowych z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, takich jak telefon komórkowy typu smartfon (urządzenie telefoniczne łączące w sobie funkcje telefonu komórkowego i komputera kieszonkowego) lub tablet. Program dedykowany jest dla nowych urządzeń mobilnych obsługiwanych palcem, wykorzystujących systemy operacyjne: Android, iOS, Windows phone, Firefox OS, BlackBerry.
Intuicyjny interfejs systemu dostosowany do urządzeń mobilnych sprawia, że zarządzanie finansami jest wygodne i przyjemne, z nieograniczonym przez czas lub miejsce dostępem do środków. Interfejs Mobilny działa równolegle z tradycyjnym dostępem do programu Internet Banking. Autoryzacja operacji opiera się na analogicznych metodach.
Pierwsze kroki w programie
Do korzystania z wersji mobilnej wymagany jest telefon komórkowy typu smartfon lub tablet z podstawowym wyposażeniem (nie ma potrzeby instalacji dodatkowych programów lub wtyczek) z połączeniem z siecią Internet. Dzięki dużym przyciskom system może być obsługiwany palcem. Dostęp do poszczególnych funkcji programu jest intuicyjny i przypomina tradycyjny sposób obsługi rachunku przez komputer. Program automatycznie dostosowuje się do ekranu urządzeń mobilnych (do wielkości i położenia ekranu).
Kolejne kroki:
- uruchomienie w telefonie komórkowym przeglądarki internetowej,
- wpisanie poprawnego adresu usługi Internet Bankingu: https://online.bank-kaszubski.pl/mobile,
- zalogowanie się poprzez podanie swojego identyfikatora i hasła dostępu.
Podstawowe funkcje:
- dostęp do rachunków: przegląd sald, historii operacji,
- wykonywanie przelewów jednorazowych; także do ZUS i US,
- wykonywanie przelewów predefiniowanych,
- definiowanie zleceń stałych,
- obsługa lokat terminowych,
- przegląd informacji kredytowych,
- doładowanie telefonów komórkowych,
- lokalizacja bankomatów,
- informacja o kursach walut.
Bezpieczeństwo
Operacje wprowadzane przez telefony i tablety z wykorzystaniem Interfejsu mobilnego są rejestrowane w czasie rzeczywistym w systemie bankowym na rachunku klienta (brak zwłoki w rejestracji operacji). Podobnie zmiany wprowadzone na rachunku klienta przez bank, są natychmiast widoczne w programie podczas obsługi na urządzeniach mobilnych. Szyfrowanie całości przesyłanych danych zapewnia gwarancję poufności ich transmisji. Dodatkowo czynności związane z parametryzacją i definiowaniem przelewów wymagają podania hasła jednorazowego. Dostęp do rachunków chroniony jest hasłem znanym i możliwym do zmiany wyłącznie przez Klienta. System nie przechowuje poufnych danych w pamięci telefonu.
Zalecenia bezpiecznego korzystania z usługi:
- nie wchodź na stronę logowania, korzystając z odnośników otrzymanych pocztą e-mail lub znajdujących się na stronach nie należących do banku,
- dbaj o bezpieczeństwo Twojego urządzenia, instaluj tylko legalne oprogramowanie oraz wszystkie zalecane poprawki,
- używaj zaktualizowanego oprogramowania antywirusowego,
- dbaj, aby Twoja przeglądarka internetowa była zawsze aktualna,
- zawsze pamiętaj o prawidłowym wylogowaniu się.