Serwis używa pliki cookies!

Ta witryna używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej

Zgadzam się!
Zgadzam się!
linkedin googlep phone mail hours where twit fb download alert login idea3 idea4 sgbikonkaglowna2 sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

PSD2 - Kaszubski Bank Spółdzielczy

O Banku PSD2

Szanowni Państwo

Mając na celu wsparcie rozwoju innowacyjnych usług i produktów finansowych, a jednocześnie wypełniając obowiązek dyrektywy PSD2 w zakresie udostępnienia podmiotom trzecim (Third Party Provider/TPP) danych klientów, którym Bank udostępnił usługi bankowości elektronicznej, na potrzeby świadczenia usług przez te podmioty, poniżej przedstawiamy informacje umożliwiające nawiązanie współpracy przez podmioty trzecie świadczące ww. usługi.

Jesteśmy przekonani, że Dyrektywa PSD2 i współpraca z niezależnymi podmiotami trzecimi wpłynie na rozwój bankowości elektronicznej i przyczyni się do rozwoju płatności elektronicznych i mobilnych.

Dzięki nowym usługom oferowanym Klientom, podmioty trzecie będą świadczyć nowe usługi w oparciu o informacje pozyskane z systemów bankowości elektronicznej:

Jeśli jesteś przedstawicielem TPP, przygotowujesz się do wprowadzenia nowych usług dla naszych Klientów – poniżej zamieszczamy informacje umożliwiające dostęp do dokumentacji oraz udostępnionych środowisk.

 

Dokumentacja

DOKUMENTACJA INTERFEJSU

Przygotowany przez nas interfejs spełnia wymagania dyrektywy PSD2. Udostępniony interfejs umożliwia dostęp do rachunków płatniczych, weryfikację dostępności środków i inicjowanie transakcji uprawionym do tego podmiotom TPP.

Wybrany przez nas standard interfejsu to PolishAPI wersja 2.1.1.

 

INFORMACJE OGÓLNE DOTYCZĄCE DOKUMENTACJI TECHNICZNEJ INTERFEJSU

Interfejs API utworzony został zgodnie z Dyrektywą dotyczącą usług płatniczych (PSD2). Jego celem jest udostępnienie bezpiecznego oraz łatwego w użyciu zestawu danych klientów Banku posiadających dostęp do usług bakowości elektronicznej na potrzeby świadczenia usług finansowych wskazanych w Dyrektywie PDS2.

Interfejs Banku jest zgodny z standardem PolishAPI opracowanym przez Związek Banków Polskich celem implementacji Dyrektywy PSD2.

Interfejs API został zbudowany zgodnie z najnowszymi standardami technologicznymi, z wykorzystaniem mechanizmów REST, OAuth2, JSON oraz bezpiecznego podpisu elektronicznego eIDAS.

Interfejs udostępnia zestaw usług służących do uwierzytelniania, autoryzacji, zarządzania zgodami.

Implementacja umożliwia korzystanie z danych na potrzeby usług:

Interfejs udostępniony jest dla wszystkich certyfikowanych podmiotów określanych, jako TPP (Third Party Provider) – uprawnionych do dostępu do usług finansowych na podstawie zgód wydanych przez Klienta.

 

Lista usług

AUTH AIS CAF PIS
·    authorizationCode

·    authorize

·    token

 

·    deleteConsent

·    getAccount

·    getAccounts

·    getHolds

·    getTransactionDetail

·    getTransactionsCancelled

·    getTransactionsDone

·    getTransactionsPending

·    getTransactionsRejected

·    getTransactionsScheduled

·    getConfirmationOfFunds

 

·    bundle

·    cancelPayments

·    cancelRecurringPayment

·    domestic

·    EEA

·    getBundle

·    getPayment

·    getRecurringPayment

·    nonEEA

·    recurring

·    tax

 

 

Dokumentacja techniczna interfejsu

W celu uzyskania dokumentacji technicznej prosimy o kontakt poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zamówienia.

Formularz zamówienia załącznik nr 2

Po pozytywnej weryfikacji uprawnień TPP, bezpłatnie udostępnimy dokumentację techniczną interfejsu.

 

ŚRODOWISKO TESTOWE – SANDBOX

Dla potrzeb TPP (Third Party Provider) przygotowaliśmy i uruchomiliśmy środowisko testowe Sandbox (w tym wsparcie) służące do testowania połączenia i funkcjonalności, aby umożliwić posiadającym zezwolenie dostawcom świadczącym usługę inicjowania płatności, dostawcom usług płatniczych wydającym instrumenty płatnicze oparte na karcie i dostawcom świadczącym usługę dostępu do informacji o rachunku lub dostawcom usług płatniczych, którzy złożyli wniosek o stosowne zezwolenie, przetestowanie ich oprogramowania i aplikacji wykorzystywanych do oferowania usług płatniczych użytkownikom.

 

Dostęp do środowiska testowego mogą mieć tylko uprawnione podmioty TPP. Dlatego w razie zainteresowania dostępem prosimy o przesłanie wypełnionego formularza zamówienia.

Formularz zamówienia załącznik nr 2

Po dokonaniu pozytywnej weryfikacji uprawnień TPP udostępnimy adres Sandobox.

 
 

Informacje serwisowe

Zgłoszenia problemów z dostępnością lub nieprawidłowego działania interfejsu

Dbając o wysoką jakość świadczonych usług, dokładamy wszelkich starań aby oferować usługi na najwyższym poziomie. Jeśli na etapie testów integracyjnych wystąpią przeszkody uniemożliwiające prowadzenie testów – prosimy o przekazanie informacji w tym temacie. Bank dołoży wszelkich starań, aby rozwiązać zaistniałe problemy.

W celu zgłoszenia zidentyfikowanych problemów prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia problemu:

Formularz zamówienia załącznik nr 3

Na przesłane zgłoszenie odpowiemy w najszybszym możliwym terminie, po uprzedniej weryfikacji uprawień TPP.

 

Przerwy serwisowe

Nasze systemy bankowości elektronicznej, środowisko testowe Sandbox, a od 14 września 2019 r. również produkcyjny interfejs PSD2 naszego Banku wymagają cyklicznych prac serwisowych. Wiążę się to z krótkim brakiem dostępu do danych zarówno dla TPP jak i naszych Klientów. Informację o planowanych przerwach serwisowych będziemy publikować na tej stronie z wyprzedzeniem.

 

Raporty

Co kwartał będziemy publikować aktualne raporty wydajnościowe dotyczące środowisk dla TPP oraz bankowości elektronicznej, z której korzystają nasi klienci.

 

Nowe zasady w logowaniu i autoryzacji transakcji od 14 września 2019 roku

Od 14 września 2019 r. zmienią się zasady korzystania z bankowości internetowej oraz kart płatniczych. To efekt unijnej dyrektywy PSD2, której wejście w życie spowoduje, że powierzone nam pieniądze, jak i realizowane przez naszych klientów transakcje, będą bezpieczniejsze.

W związku z tym:

Klient logujący się bez silnego uwierzytelnienia ma ograniczone funkcje bankowości internetowej: nie może widzieć niektórych danych np. historii starszej niż 90 dni, przelewów predefiniowanych, itp. (nawet wtedy, gdy parametr decydujący o silnym uwierzytelnieniu jest ustawiony na 90 dni).

W przypadku, gdy klient zalogowany bez silnego uwierzytelnienia spróbuje uruchomić funkcję podlegającą ograniczeniu, pojawią się dodatkowe ekrany – jak w załączniku >>POBIERZ<<