Serwis używa pliki cookies!

Ta witryna używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej

Zgadzam się!
Zgadzam się!
linkedin googlep phone mail hours where twit fb download alert login idea3 idea4 sgbikonkaglowna2 sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Procedura odwoławcza w ramach Programu Tarcza Finansowa - Kaszubski Bank Spółdzielczy

Procedura odwoławcza w ramach Programu Tarcza Finansowa

Procedura odwoławcza w ramach Programu Tarcza Finansowa

W ramach obsługi programu wsparcia Tarcza Finansowa PFR, Polski Fundusz Rozwoju wydaje decyzję na podstawie nadesłanych wniosków o przyznanie subwencji, które mogą mieć 3 statusy:

  1. Zgody na przyznanie subwencji w całkowitej pierwotnie wnioskowanej kwocie (GRANTED).
  2. Zgody na przyznanie subwencji częściowo w kwocie, która wynika ze zweryfikowanych przez PFR danych w rejestrach ZUS i MF (GRANTED CHANGED).
  3. Odmowy przyznania subwencji po weryfikacji złożonego wniosku w rejestrach ZUS i MF (REJECT).

Od decyzji przyznania częściowej subwencji (GRANTED CHANGED) uruchomiono procedurę odwoławczą. Wydanie przez  Polski Fundusz Rozwoju S.A. (PFR) decyzji o udzieleniu subwencji (w całości lub  części) lub odmowie udzielenia subwencji następuje po zawarciu Umowy subwencji w oparciu o dane udostępnione we wniosku.

Proces odwoławczy wygląda następująco:

  1. Klient banku składa odwołanie od decyzji PFR za pośrednictwem e bankowości (w tym samym banku, w którym składał wniosek o subwencję).
  2. Odwołanie kierowane jest przez kanał bankowości elektornicznej do PFR.
  3. PFR w ciągu kilku dni odpowiada Klientowi Banku również poprzez kanał bankowości elektronicznej.

 Jeżeli przyczyną decyzji negatywnej są niezgodności z danymi dotyczącymi stanu zatrudnienia, przychodów lub zalegania z podatkami/składkami na ubezpieczenia społeczne – przed złożeniem ponownego wniosku o subwencję – rozbieżności te należy wyjaśnić z ZUS lub właściwym Urzędem Skarbowym.

Kolejny wniosek o subwencję należy złożyć dopiero po ich wyjaśnieniu i upewnieniu się, że spełnione zostały warunki do jej uzyskania. W celu zmniejszenia ryzyka odrzucenia wniosku o subwencję PFR deklaruje, że każdy wniosek jest sprawdzany z bazami danych kilkukrotnie, nawet w okresie do 7 dni, przed podjęciem decyzji o jego odrzuceniu.

Pod poniższym linkiem znajdą Państwo najważniejsze informacje dotyczące danych, które powinny zostać zweryfikowane przez przedsiębiorcę w rejestrach publicznych przed złożeniem ponownego wniosku o subwencję: https://pfrsa.pl/tarcza-finansowa-pfr/tarcza-finansowa-pfr-dla-mmsp-wazne.html

Po otrzymaniu każdej decyzji negatywnej, wydanej w stosunku do pierwotnego wniosku przedsiębiorcy, odmawiającej przyznania subwencji w całości, istnieje możliwość złożenia kolejnego wniosku o subwencję w tym samym banku.

Przypominamy również, że podstawą funkcjonowania Programu Tarcza Finansowa PFR jest Regulamin ubiegania się o udział w programie rządowym „Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Małych i Średnich Firm” (Regulamin) dostępny pod linkiem:
https://pfrsa.pl/dam/serwis-korporacyjny-pfr/documents/tarcza-finansowa-pfr/regulamin_programu_tarcza_finansowa_pfr_dla_mmsp.pdf

Szczegółowe informacje o Programie, w tym najczęściej  zadawane pytania i odpowiedzi dostępne są na stronie:
https://pfrsa.pl/tarcza-finansowa-pfr/tarcza-finansowa-pfr-dla-mmsp.html

 

_____________________________________________________________

Pomoc dla firm – Tarcza Antykryzysowa